KiVa
KIUSAMINE
on TAHTLIK, KORDUV,
EBAVÕRDSE JÕUDUGA teist
KAHJUSTAV tegevus.
Kiusamisjuhtumi avaldus - pdf
KiVa programm:
-
Tõenduspõhine programm kiusamise ennetamiseks ja vähendamiseks.
-
Välja töötatud Soomes Turu Ülikoolis Soome haridus- ja kultuuriministeeriumi rahastusel.
-
Kooliterviklik - kaasatud on kogu koolipere.
-
Ei ole ühe-aastane „projekt“, vaid püsiv osa koolielust.
Kooli KiVa tiim
Annela Floren sotsiaalpedagoog
Kaire Pajanen klassiõpetaja
Sirle Taaksalu klassiõpetaja
Kelli Kruusma klassiõpetaja
Hele Kuul inimeseõpetuse õpetaja
Kadri Vahula õppejuht
Kui koolis märgatakse oletatavat kiusamist, siis täiskasvanu, kes sellest esimesena teada sai, hindab, kas tegemist on kiusamisega ja annab vajadusel juhtumi edasi klassijuhatajale või KiVa-meeskonnale.
KiVa meeskonna liikmed:
-
räägivad olukorrast kiusatud õpilasega;
-
arutavad juhtunut kiusamises osalenud õpilastega;
-
viivad lastega läbi järelvestlusi.
Klassijuhataja:
-
vestleb mitme ohvri klassikaaslasega, et julgustada neid ohvrit toetama.
-
Meeldivam õhkkond klassis.
-
Õpilastel vähem ärevust ja depressiooni märke.
-
Kõrgem õpimotivatsiooni tase.
-
Parem akadeemiline edu.
-
Suurem empaatilisus.
-
Suurem usk enese ja õpetajate tõhususse kiusamise lõpetamisel.
-
Rohkem kaitsmiskäitumist.
Kiusamisjuhtumi avaldus - pdf
KiVa programm:
-
Tõenduspõhine programm kiusamise ennetamiseks ja vähendamiseks.
-
Välja töötatud Soomes Turu Ülikoolis Soome haridus- ja kultuuriministeeriumi rahastusel.
-
Kooliterviklik - kaasatud on kogu koolipere.
-
Ei ole ühe-aastane „projekt“, vaid püsiv osa koolielust.
Kooli KiVa tiim
Annela Floren sotsiaalpedagoog
Kaire Pajanen klassiõpetaja
Sirle Taaksalu klassiõpetaja
Kelli Kruusma klassiõpetaja
Hele Kuul inimeseõpetuse õpetaja
Kadri Vahula õppejuht
Kui koolis märgatakse oletatavat kiusamist, siis täiskasvanu, kes sellest esimesena teada sai, hindab, kas tegemist on kiusamisega ja annab vajadusel juhtumi edasi klassijuhatajale või KiVa-meeskonnale.
KiVa meeskonna liikmed:
-
räägivad olukorrast kiusatud õpilasega;
-
arutavad juhtunut kiusamises osalenud õpilastega;
-
viivad lastega läbi järelvestlusi.
Klassijuhataja:
-
vestleb mitme ohvri klassikaaslasega, et julgustada neid ohvrit toetama.
-
Meeldivam õhkkond klassis.
-
Õpilastel vähem ärevust ja depressiooni märke.
-
Kõrgem õpimotivatsiooni tase.
-
Parem akadeemiline edu.
-
Suurem empaatilisus.
-
Suurem usk enese ja õpetajate tõhususse kiusamise lõpetamisel.
-
Rohkem kaitsmiskäitumist.